facebook pixel Eilerssport brengt Mikasa naar Benelux - Volleybalkrant
/news/newsItem/media/medium[active="1"][not(tags/tag/name="homepage")]
beeld:
beeld:

Eilerssport brengt Mikasa naar Benelux

Gepubliceerd op
di 16 mei 2017 18:00
Door: door Sanne Westerterp
a194e32c-dce6-49f5-8888-d08ff1c41297,0da3701d-90cf-4800-97e4-fc7b4288c640,db015ba3-e7f1-48e9-aa02-6f191ad21187,892bc08f-0547-488e-bd82-89879b8115c3,830fa493-2bec-4b2a-813a-f1ced38233ec,6b157739-0b49-47b9-b129-2a7f1fc62c09,0da3701d-90cf-4800-97e4-fc7b4288c640

Eilerssport is sinds 1968 de exclusieve Nederlandse importeur van het Japanse topmerk Mikasa. Wegens een geslaagde samenwerking mag het Nederlandse bedrijf zich sinds 1 april 2017 met trots de importeur van de Benelux mag noemen. Een stap die goed past in de ambitie van het bedrijf dat al ruim 120 jaar bestaat.

De geschiedenis van het Japanse topmerk Mikasa start in Hiroshima op 1 mei 1917. Vanaf de Olympische Spelen Tokyo in 1964 is het merk niet meer weg te denken uit alle FIVB- en CEV-toernooien en de Olympische Spelen. Zowel in de zaal als op beachvolleybalgebied is Mikasa inmiddels toonaangevend in de markt. 

Zo levert Mikasa de officiële wedstrijdballen en accessoires voor internationale (beach-) volleybal toptoernooien zoals o.a. de Champions League, Ek, Wk, World Grand Prix, World League en dus de Olympische Spelen. Ook tijdens de Olympische Zomerspelen van Tokyo in 2020 zal Mikasa veelvuldig zichtbaar zijn tijdens het zaalvolleybal-, beachvolleybal- en waterpolotoernooi. Eilerssport zorgt al bijna 50 jaar voor distributie en naamsbekendheid van het Japanse topmerk in Nederland.

Naam maken
Eilerssport is het oudste Sportbedrijf van Nederland. Grootvader Eilers had vier zonen die allemaal actief waren in de sportwereld en ook zakelijk betrokken waren bij de sport in Nederland. Het bloeiende bedrijf bleef jarenlang in de familie.
Eilers maakte onder andere naam in de sportwereld vanwege de samenwerkingen met diverse bonden zoals de KNHB, IKF, KNKV en de NeVoBo. 

In 2013 ging Rob Eilers met pensioen en droeg hij het bedrijf over aan Loic Le Goff en Paul Lemonnier. Le Goff vertelt: ,,Wij hebben Eilerssport destijds overgenomen omdat we Mikasa een erg mooi en toonaangevend merk vinden. Dhr. Eilers heeft een belangrijk fundament gelegd, wat wij verder wilden uitbouwen binnen de Nederlandse sportmarkt.”

Een nieuw jasje

Het bedrijf is inmiddels in een nieuw jasje gestoken en er is geïnvesteerd in een nieuwe website, zichtbaarheid via social media, advertenties en zichtbaarheid op diverse internationale toernooien. ,,Het Wk Beachvolleybal en Ek indoor toernooi van de Nederlandse volleybalvrouwen waren voor ons perfecte evenementen om ons merk extra te kunnen promoten binnen de Nederlandse volleybalwereld. Mensen kunnen dan onze producten zien, voelen en eventueel kopen, maar het is vooral om mensen advies en uitleg te geven over de diverse ballen die de Mikasa-collectie met zich meebrengt.”

Kidslijn
Het begint natuurlijk allemaal bij de jeugd. Wanneer kinderen in het begin met een te harde of zware bal spelen heeft dat direct invloed op het spelplezier. Om dit te voorkomen heeft Mikasa een speciale ‘Kidslijn’ ontwikkeld. Deze volleyballen hebben een speciale zachte buitenlaag die geen zere vingers of armen geeft en bestaat in diverse gewichten. 

Daarnaast heeft Mikasa een jeugdvolleybal voor beachvolleybal ontwikkeld: De Beachvolleybal Mikasa SBV Youth Kids. Ook deze bal heeft een speciale foam buitenlaag. Dit zorgt ervoor dat de bal prettig aanvoelt en geen pijn aan de armen doet. De bal is iets groter, maar lichter dan een normale beachvolleybal.

Uitbreiding richting Benelux
Enige tijd geleden kwam de vraag vanuit Mikasa Japan of Eilerssport, naast ons importeurschap van Nederland, ook interesse hadden voor het importeurschap van België en Luxemburg. ,,Daar hoefden we niet lang over te twijfelen; we hebben afgelopen maand definitief en volmondig ‘ja’ gezegd. Het uitbreiden van ons gebied van Nederland naar de hele Benelux past zeer goed in onze ambities om het merk Mikasa verder te laten groeien in Europa. We zijn dan ook erg blij met deze ontwikkeling," aldus Le Goff. 

Present met een stand
Eilers Sport is de nieuwe adverteerder van Volleybalkrant en is 15-18 juni present met een stand op de World Tour. 


Plaats een reactie

reacties:

6b157739-0b49-47b9-b129-2a7f1fc62c09,ce42919a-1d34-4730-8c5c-1f45ed998d9e,892bc08f-0547-488e-bd82-89879b8115c3,6fd50cfd-179b-4fe5-87b3-4f548944da48,8af920a9-c970-4a42-ba61-81825f373c56,366c007f-baee-48fb-a849-bc030949490d

Populaire artikelen

externalId=volleybalkrant2019-news-detail-1.1.1.2.2.1.2.1.1&filter[active]=1
892bc08f-0547-488e-bd82-89879b8115c3,ce42919a-1d34-4730-8c5c-1f45ed998d9e,6fd50cfd-179b-4fe5-87b3-4f548944da48,6b157739-0b49-47b9-b129-2a7f1fc62c09,8af920a9-c970-4a42-ba61-81825f373c56,366c007f-baee-48fb-a849-bc030949490d